Scroll To Top
Son yazılar

MUZ JÖLELİ KREMALI HAFİF PASTA

Merhabalar sevgili takipçilerim size lezzeti garanti çok hafif bir pasta tarifim var. Üzeri için ben muz jölesi kullandım aslında ilk defa kullandım muz jölesini istediğim sarı rengi alamadım siz farklı jöle kullanabilirsiniz. Ama lezzetine garanti verdiğim bir tarif. 1 dilimle yetineceğinizi sanmıyorum oldukça hafif bir pasta. Keki yumuşacık, kreması kıvamında. Ben kermes için hazırladığım için dinlenmesini bekleyemeden fotoğraf için 1 dilim almak zorunda kaldım. Siz dolapta en az 2 saat bekletmeyi ihmal etmeyin. Buyrun tarifim..

Malzemeler:
Dikdörtgen Borcam için ölçüler:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su+sıvıyağ (yarımşar bardaktan toplam 1 bardak)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1,5 su bardağı un
Kreması için:

1 lt süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
50 gr margarin

Üzeri için:

1 paket muz jölesi
Jöleyi hazırlamak için 2,5 su bardağı su
Hazırlanışı:

Keki için yumurtayla şekeri krema haline gelene kadar iyice çırpın. Su+sıvıyağ karışımını ekleyin. Kabartma tozu ve şekerli vanilini ilave edin unu havadan eleyerek ilave edip iyice karıştırın hazırladığınız kek harcını dikdörtgen borcama boşaltın 180 Derece fırında pişirin ve soğumasını bekleyin.
Kreması için süt, un, şekeri tencereye alın. Kaynayıp koyulaşıncaya kadar pişirin. Ocağı kapatın margarini ilave edin. Ilıdıktan sonra mikser ile 5 dakika kadar çırpın.

Jöle için:

Suyu kaynatın jöleyi ilave edip eriyene kadar karıştırın.
Kekimizin üzerine kremamızın tamamını dökelim ve düzeltelim. Dolapta bir müddet bekletin. Ilık halde olan jöleyi kremanın üzerine dökün. Dolapta en az 2 saat beklettikten sonra üzerini süsleyebilirsiniz. Mutlaka deneyin. Afiyet olsun:)

Paylaş:

Henüz Yorum Yok " MUZ JÖLELİ KREMALI HAFİF PASTA "